Andas ut


Nu ska det vara finfint väder i Shanghai några dagar. Sol, sol. Dock inte fullt så varmt som förra helgen - det var galet! Idag kör jag lite av en "andas ut" dag. Har känt mig så stressad med massa deadlines de sista veckorna (och visst, det har jag egentligen inget problem med.
Vad som är stressande är att kommunikationen. Känns som jag lätt missar saker,
och att få svar tar sin tid i och med tidsskillnad, och att man inte är på plats och kan ta frågorna f2f).


Jag vart och registrera mig hos polisen precis, men kommer behöva gå dit snart igen, eller nästa vecka faktiskt..när visumet är förnyat. Jag tänkte snart ta och kila iväg till gymmet (som sagt, ingen stress idag) och efter det tänkte jag söka runt efter NGOs i Shanghai.
Kanske är någon som har tips på företag som kan tänkas ta in praktikanter? (som lärarstudenter, mediestudenter, organisationskommunikationsstudenter, hr studenter eller marknadskommunikation/pr studenter från Högskolan i Jönköping?)
Eller för C- och D-uppsats (Minor Field Studies)?


Well, gotta go!

Ta hand om er!

Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0