Vilken fredag!

Vilken toppenavslutning på veckan! Go cart, matlagning med kock, och första pris i tävling. Wow!
Måste bara säga att go cart var något av det roligaste jag gjort. Oj vad jag låg på gasen, snabbt skulle det gå. Det blev lite av en utmaning för grabbarna så som jag körde, det blev både en och annan smäll, men förbi skulle jag.
Det var superskoj, så dit kommer jag helt klart åka igen!


Efter go carten blev det till att hitta taxi till restaurangen. Det blev en trevlig pratstund med mina kinesiska kollegor som jag inte pratat så mycket med ännu. Urgoa allesammans! Vi kom fram till restaurangen (som för övrigt tydligen ligger sjukt nära vår lägenhet, vilket jag kunde konstatera då taxiresan hem endast kostade 14 rmb), där vi delades in i team för att tillaga olika rätter. Jag valde att gå med i dessertgruppen. Vårt uppdrag var att tillverka tiramisu, samt pannkakor med banan (som låg i kanel och socker). Nom! Jag måste också säga att maten var förvånansvärt god. Min absulota favorit var pastan med ost och kyckling. Påminner om en pastarätt som min storasyster brukade göra förr. Gott! Sen är det ju så att många av kineserna mer eller mindre aldrig varit i ett kök. De tycker det är så mycket som måste införskaffas för matlagning, och det är svårt när de inte vet hur de ska göra. Så de gör det helt enkelt inte. Så för många var det första gången de lagade mat.


När maten var klar, var det dags för kostymbyte för många. Det var ju 70-tals tema. Jag följde det dock inte, eftersom jag inte hade hittat något att ha på mig.


Jag hade trevligt sällskap vid bordet, grymt trevligt faktiskt. Det var typ jag och 20 kineser. Men de glömde inte bort mig som tur var. Det blev mycket engelska vid bordet. Under middagen "lekte" några killar den där alkoholreglen som Marcus råkade ut för, för några veckor sedan. Men nej tack, halsa rödvin kan inte vara någon höjdare? Det blev prisutdelning för go cart, bästa kostym och lott dragning. Förvånansvärt nog kammade jag hem första priset, bästa priset av dem alla!


Idag blir det american pancakes till frukost. Omnom! Tur min älskling är så duktig på att laga mat, för jag är urusel som de flesta av er redan vet :) Har lust att kolla efter en ny väska och kanske en ny outfit för ikväll med? Jag, Marcus och Anna G ska på Young Professionals Kick Off party ikväll på The Rabbit Hole. En fest som ordnas av the Swedish Chamber här i Shanghai. Temat ikväll är rött - vilket är en färg jag inte har på ett enda plagg i gardroben just nu. Suck!


Saknar er där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0