Nu har jag vaknat till liv igen

Det var helt galet varmt i natt trots att AC var på full fart. Jag höll på att dö av värmeslag så fick inte en blund i natt. Samma var det natten till igår, fast i natt var det snäppet värre.. och värmen är inte här ännu. Huu! Såklart så blev det svinkallt på morgonkvisten så jag hade mindre lust att krypa upp ur sängen.

Nu är träningen igång på riktigt. Har jag ett helt sommarlov (första gången sedan åttonde klass?) framför mig så finns det inga ursäkter att inte gå till gymmet. Jag är helt seriöst när jag säger att jag lagt på mig, det är inte ännu en sådandär tjejgrej. Nej fyfan säger jag, skärpning fröken Olsson! Hade förvånansvärt helt galet mycket energi i kroppen. Det blev massa styrketräning, cykling 15 km och löpning 5 km (det är inte som jag är lat, men blir så lam i kroppen när det är så galet varmt som det är på gymmet nu. även om det är ett "modernt" gym och de har ventilation och fläktar, så väljer de att ha detta mer eller mindre avstängt. varmt!!). I alla fall.. jag funderar till och med på att börja ta spinningklasser fast att jag verkligen hatar det. Men det ska vara grymt effektivt så!

Om två timmar kommer min älskling hem. Då bär det av en sväng mot Huaihai och butiker. Det ska bli skönt att komma ut lite. I det sista har det bara varit skolarbete (bortsett från när Catrine var här). Igår orkade jag inte göra så mycket, det blev mer eller mindre att slappa i soffan framför film. Var riktigt trött!

Jag vart en sväng på tygis igår för att se hur klänningen såg ut. Den behövde en massa ändringar! Den var för lång, den var för stor upptill.. som om inte detta vore nog så var det väääldigt fel design. Jag undrar om de sytt den i ett mörkt rum eller något, den såg i alla fall inte ut som den skulle. När jag ännu en gång visade bilder (notera att jag skrivit ut dessa bilder vid beställning, 3 stycken, som tydligt visade fram och baksida) så slänger sytanten ur sig kommentaren "de här bilderna har jag inte fått". Då sa jag att "jo, det har du visst det fått. Tre stycken". Att de alltid skyller ifrån sig när de gjort något fel har jag börjat vänja mig vid nu. Men lite segt bara, för måste dit på måndag igen.. jag hoppas att de har gjort den rätt då!

Nej, nu ska jag ordna med lite hushållssysslor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0