Regnsäsong

Regnsäsongen har kommit till Shanghai. Regn, regn, regn. Droppar stora som golfbollar (nej, där tog jag i lite, men oj vad det regnar). Det är ingen risk att jag blir blir brun i sommar, trots att det är mitt första sommarlov sedan åttonde klass. Nej nej.
Jag håller tummarna för bättre väder när vi åker till Sanya (snart, snart) så vi kan njuta av lite ledig tid tillsammans, sol och bad!

Jag har varit ledig i två veckor nu och jag känner mig något uttråkad. Många av de jag träffat här har nu flyttat härifrån, så det är inte väldigt livat här borta. Men om två dagar får vi besök från Sverige igen, och OJ vad jag LÄNGTAR! Detta har jag sett fram emot hela våren!

På fredag är det midsommar - denna gång firas det i Shangan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0