En lugn onsdag

Dagen inleddes med ett träningspass på gymmet. Idag blev fokus på axlar och triceps, samt massor av konditionsträning. I övrigt har jag mest ordnat med hushållssysslor och varit en sväng på City Shop. That's pretty much it. Tiden springer iväg. Klänningen som skulle levereras idag blev inte levererad idag. Förvånad? Nej. Det ryktas om att den kommer imorgon, men vi får väl se.

Usch, efter alla skriverier kring poliskontroller (för 100-dagars kampanjen som ska rensa ut papperslösa) i Kina kunde jag inte bli annat än nervös när jag möter en polis vid hissen i vårt hus. Alla våra papper är i ordning, så det är inte det jag blir nojig över. Polisen frågade mig något på kinesiska och jag har ingen aning om vad det var. Sedan såg jag att hon notera vilken våning jag skulle av på. Jag känner mig något paranoid, men jag vill inte gärna få oväntat besök när jag är ensam hemma, eftersom de kanske inte ens kan engelska.
Därav kan jag inte låta bli att vara smått nervös även om alla papper är okej.

Ikväll har vi beställt hem mat från Kabb (vi gör detta alltför ofta, senast i måndags?). Vi älskar deras mat! Mina favoriter är deras Greek Salad och Mushroom Penne pasta (jag gillar inte svamp så brukar beställa utan). Grymt gott! Omnomnom..

Ruijin Lu vid Zhaojiabang Lu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0