Att gå baklänges

Jag slutar aldrig förvånas över en del saker som anses självklara för kineser. Som det här med att de går baklänges mer eller mindre över allt. På trademillen, i parken.. you name it! Så jag googlade på detta, och självklart vart det många andra, likt jag, som förundrats över detta. Men det enkla svaret jag fått fram är "av  hälsoskäl". Hmm.

I vart fall.. idag har jag tagit det väldigt lugnt. Varvar ännu ner från all skolstress. Idag blev det en sväng på gymmet igen. PW 3km och cykel 10km samt biceps och rygg. Marcus håller på att göra ett träningsschema åt mig då jag bara ska träna vissa specifika grupper under olika dagar. Jag vet ju självklart att det är effektivt att träna så, men jag är oftast ivrig och vill köra igenom mer eller mindre
allt för att känna att jag tränat.

Både igår och idag var vädret i Shanghai mer okej. Inte samma fukta i luften. De andra dagarna har varit lite olidliga. Trots värmen känns det inte som att poolhäng varit aktuellt eftersom solen inte tittar fram. Men nu är det bara en månad kvar till Sanya -
något både jag och Marcus ser fram emot :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0