Grand Plaza Pool

Idag var det 37 grader varmt i skuggan. Jag beslutade mig för att det var varmt och soligt nog för att orka prova en ny pool. Hittills har jag alltid åkt till Shimao Riviera Garden (det är ju så bekvämt att åka dit alla vänner åker), men eftersom att det ligger på Pudong så vore det gott att prova lite annat på Puxi sidan (tänkte jag). Så idag åkte jag iväg och badade några timmar på Grand Plaza pool som ligger i ett Compound på Julu Lu 568 (korsning Julu Lu/Shaanxi Nan Lu men även Julu Lu/Xiangyang Bei Lu funkar eftersom compoundet ligger mitt emellan de båda korsningarna). 
 
 
 
Det går inte helt att jämföra Shimao och Grand Plaza, men jag kan säga som så att jag kommer åka till Grand Plaza poolen igen. Det var en lagom stor pool på det antalet folk som var där (nu vet jag inte hur det är på helgerna, men grymt lugnt på vardagar), det var väldigt lugnt och "tyst" och mestadels ungdomar. 80 RMB för en heldag i solen (handuk inkluderat i priset). Supeeeer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0