Visum

Varit grymt dåligt med information från kinesiska ambassaden. Hoppas bara att vi inte missat något viktigt. Försäkring, vaccinationer och viktiga papper är fixade. Visum blir det nästa vecka.
Som det ser ut nu så kommer jag få börja med ett turistvisum och Marcus med F-visum. Det tydligen är svårt för icke kinesiska företag att kunna ordna med F-visum. Hade dock hört att turistvisum skulle sträcka sig över 90 dagar precis som F-visum, men läste nu att det bara gäller i 60 dagar på http://www.allavisum.se/kina/Vad stämmer?
Får väl se vad konsulatet i Göteborg säger nästa vecka. Lite drygt om jag måste lämna landet var 60 dag för att förnya mitt visum.

 


En annan fundering jag har är om jag tillhör denna grupp nedan: Om du ska stanna mer än sex månader behöver du också bifoga;

 

  • HIV-test med negativt resultat
  • Syfilistest med negativt resultat
  • Kopia på lungröntgen
Innebär detta att jag, som egentligen kommer att vara i Kina i mer än 6 månader, bortsätt från att jag kommer att lämna landet var 60 eller 90 dag för att förnya visum, tillhör denna grupp som måste göra dessa saker ovan? Hörde om HIV biten först idag, så lyckades i alla fall klämma in ett HIV test idag med. Läste dock om de övriga två nu, frågan är om jag måste göra de övriga två med? Blev genast lite stressad. Vet ju inte ens om detta berör mig?

Måste också komma ihåg att ansöka om uppehållstillstånd hos polisen inom 30 dagar efter ankomst - tur! jag hade för mig jag läst inom 24 eller 48 timmar :p

Bara två veckor kvar, dags att sätta lite fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0