Sista semesterdagen


Söndag kväll i Shanghai. Idag var det 9+ ute. Skönt! Trots lite dugg var det ändå "varmt". Måste säga att jag är glad att vi missade snön och kylan hemma i Sverige.

Idag har det varit springande i stan hela dagen. Vi letade först upp mitt blivande jobb, vilket låg väldigt centralt. In the Bund, riktigt nära till Pudong. Imorgon är den stora dagen "D". Första dagen på praktiken. Lite nervöst är det trots allt, men jag hoppas att det går bra. Många i klassen hemma i Sverige har redan varit på praktik en vecka, men jag har ingen aning hur det har gått för dem pga. dumt internet, men jag håller tummarna.

Idag har vi annars fått gjort riktigt bra inköp, jag är helnöjd! Vi har även skaffat oss en ny vän här i stan, lite kul faktiskt. En tysk/svensk tjej började prata med oss när vi tittade på skor och nu har vi bestämt att vi ska hitta på något i kommande veckan. Det ska bli kul att lära känna nya människor, som faktiskt går att prata med. Tyvärr så finns det fortfarande en hel del kineser som inte kan ett ord engelska. I alla fall i vårt område.

..och nu har hemma börjat kännas som hemma. Vi trivs i lägenheten. Jag ser fram emot att kunna lägga upp lite bilder åt er, men det får vänta tills senare i veckan som kommer, när vi fått internat installerat.

Ha en underbar söndag hemma i Sverige!


Puss o kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0