Kaos!

Nu är det bara 11 dagar kvar till avresa och det är mer eller mindre kaos. Igår letade vi i fyra timmar efter biljetter till Hong Kong. Helt stört, inte billigt vill jag lova. Dock hittade jag en motsvarighet till Ryanair, men vi kunde tyvärr inte boka med dem eftersom de inte hade planerat resor längre än 24 mars, och vi ska åka den 13-15 april. Så vi fick köpt några dyrare biljetter - ett måste med tanke på att vi skulle ansöka om visum idag.
Ifyllnaden av ansökningen gick desto bättre, men varit riktigt förvirrande om vad som gäller, står olika överallt, och personligen så tycker jag att kinesiska ambassaden borde uppdatera sin hemsida med mer information om det hela. För kan lova att det inte är så kul att upptäcka nya saker hela tiden som måste ordnas, speciellt inte nu när det är så kort tid kvar.

Efter ambassaden blev det ett jäkla flängande över halva Sverige, inte riktigt, men kändes nästan så. Det blev fyra olika apotekbesök för att kunna få tag i allt vi behöver ha med oss. Fanns det ena vi behövde på ett ställe, så var det andra slut där. Och nej, tyvärr slutar inte allt där. Igår försökte jag boka en t/r till Skåne via Swebus. Detta gick tyvärr inte så bra. Jag kom så långt som att jag accepterade på mitt BankID, men fick sedan error-meddelande. Så jag provade igen och samma sak hände igen. Som tur var så satt jag inne på min internetbank samtidigt, så jag såg att de dragit betalning för 4 biljetter. Men jag hade inte fått några biljetter. Jippi! Ringde kundtjänst som inte var mycket till hjälp, han sa bara "reklamera på hemsidan". Okej tänkte jag, men det är ju inte så lätt om jag inte fått några uppgifter? Som tur var så var det lite vettigare personer på kundtjänst idag. De kunde hjälpa mig, skickade alla fyra biljetter och sa åt mig att reklamera två av dem och få pengar tillbaka. Tack! Äntligen lite medvind tänkte jag.. men nej!

Nu visade det sig vara problem med våra flygbiljetter till Hong Kong. Betalning var inte genomförd, men reserverad. Men inte samma summa heller. Fick helt enkelt gå ner till banken, men de var inte heller till någon hjälp tyvärr. Blev till att ringa företaget som vi bokat biljetter genom, där möttes jag av en kvinnlig först med dassig engelska, näst intill oförståbar. Efter många om och men så sa hon slutligen att hon genomfört köpet åt oss. Nu är det bara att hålla tummarna för att den tidigare reservationen försvinner så vi inte betalar dubbelt på allt. Jo, jag ljuger inte om jag säger att jag blir trött, och jag tror nog att Marcus håller med mig helt och hållet!


Jo förresten, det började snöa i Lerum idag.
Tummen ner för min del, jag gillar inte vintern.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0