Det går segt nu

Idag hoppas jag på effektivare plugg än vad gårdagen erbjöd. Det börjar bli lite ont om tid nu och jag känner mig lite smått trött efter att mer eller mindre suttit med skolarbete hela julen. Nu gäller det bara att få undan det sista till den 17 vilket dock kan kännas lite jobbigt eftersom jag är på resande fot tre av dagarna.

Nu börjar i alla fall Kina och Shanghai närma sig med stormsteg - 8 dagar kvar. Saker känns något bättre igen. Det har varit en väldig berg-och dalbana sista tiden. Från att ha kontroll över situationen till ett okontrollerbart kaos. Men idag ska visum hämtas ut, och jag antar att om de inte godkänt ansökan så hade de hört av sig. Biljetter är bokade. Försäkring och mediciner fixat (mesta av det i alla fall), papper på allt allt allt, packning är mer eller mindre klart i och med att jag bott i en väska sista månaden sedan flytten från Jönköping.

Igår föll en del moment på plats. Jag var ute i god tid i höstas, faktiskt i augusti, med att ta kontakt med skolan för att se vilka möjligheter som fanns inför våren och dess projektarbete. Då fick jag klartecken att jag kunde göra även det i Shanghai. Men denna veckan dök det upp ny information på skolans hemsida om att en del moment krävde obligatorisk närvara - jobbigt. Så jag kontaktade skolan ännu en gång och som tur var så hade de inte glömt bort mig. Jag fick gladeligen ett "vi löser det. undantagsfall". GOOOOOD! Fick även en annan underbar nyhet. Jag hade bara köpt biljett till Shanghai och inte hem, eftersom att jag inte vet vilken dag jag ska åka hem ännu, inte helt exakt i alla fall, men på internationella kontoret föreslog de att jag skulle lämna en offert på hemresa så att jag i alla fall kunde få ut maximalt belopp från skolan. Done and done!
Imorgon får vi se om det blir några förändringar i praktiken. Jag vågar inte hoppas på för mycket. Vi får se :)

Well, dags att ta tag i plugget. Som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0