Idag har vi varit i Kina i 1 månad


Jag har varit lite off med skrivandet de senaste dagarna. Jag och M har varit helt galet trötta. Det är inte likt mig som i vanliga fall kan sitta uppe halva nätterna. Men inte de senaste dagarna.
Just nu saknar jag sol och värme väldigt mycket. Visst, det kommer bli varmare snart, men just nu är vissa dagar (eller speciellt kvällar) så kalla. I fredags kom Marcus och mötte mig i stan efter jobbet. Vi "turistade" lite på the Bund, vilket i övrigt är väldigt fint kvällstid. Efter en promenad längs the Bund ståket, traskade vi ner mot Yu Yuan Garden, där jag i vanliga fall går förbi dagligen på väg mot praktiken, men har dock aldrig gått in i området. Sedan blev det en lugn kväll hemma.

På lördagen öppnade vi bankkonto åt Marcus. Vi orkade inte öppna till mig just nu, för det var en process som tog tid, så vi valde att skjuta på det så att vi kunde få gjort lite annat med under dagen. Vi åkte ner mot Yu Yuan Garden igen, för att titta runt i butiker. Jag måste erkänna att för mig finns det typ ingen bra shopping alls, sett till kläder. Sedan vi kom hit till Shanghai har jag nästan inte hittat något att hänga in i gardroben. Det är jäkligt tråkigt, så funderar seriöst på att planera inför det varmare värdet som komma skall, och helt enkelt ta mig mot tygmarknad och sy upp lite kläder. Kanske nästa helg?

Den lediga tid vi har är alldeles för kort. Det finns så mycket kvar av staden att upptäcka!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0