Söndag, redan?!

Som jag tidigare sagt så går dagarna här i Shanghai alldeles för fort. Gårdagen var en av de bästa hittills här borta känner jag. En dag med väldigt mycket på schemat. Visst att det blev till att gå upp tidigt en lördag, men det var det värt. Började dagen med ett besök på The London Salon. Visst att mitt hår inte kunde bli exakt som jag ville, direkt, men det har jag förståelse för.
Det är ju inte första gången jag vill gå från mörkt till ljust. Men det blev slingor och klippning. Servicen var kanon!
Fick till och med studentrabatt på 20%, så tummen upp för The London Salon.

Igår la jag vantarna på nya hörlurar till kanonpris.
Två par Beats hörlurar för 60rmb - jag klagar inte. Grymt ljud i dem med.
Efter en sväng med shopping på Huahai Rd., började tiden dra ihop sig inför kvällens aktiviteter. Vi tog oss hemåt, men var vrålhungriga, så vi testade McDonalds home delivery. Det tog mindre än fem minuter innan de var och ringde på dörren. Gott! Jag har hört att Shanghai ska vara en mästarstad i home delivery.

Anyways. Vi tog oss till Blue Frog på Maoming Rd, där vi mötte Anna G och hennes två vänner. Det blev lite drinkar och mat, innan vi fortsatte till deras italienska vänners hus för fest. Efter denna fest begav vi oss till en enorm bar på Huahai Rd. Grymt billiga drinkar, till och med billigare än Akademien. Galet! Det var en mycket lyckad kväll.

Puss o kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0