O-produktiv dag


Lördag kväll i Shanghai. Veckans andra träningspass är avklarat. Denna lördag har gått i stillhetens tecken. Stress har inte varit en del av denna dag. Vi tog oss sovmorgon till närmre tio. Det vart film och frukost innan vi traska ner till polisen för att registrera oss. Så nu har vi äntligen gjort det.

Efter det undersökte vi närliggande områden runt där vi bor. Det finns mycket vi inte sett ännu, så mycket nytt att upptäcka.

Idag är det exakt två veckor sedan vi kom till Kina och Shanghai. Det känns som vi varit här längre. Dagarna går fortfarande mycket fort. Temperaturen idag har varit överenskomlig. Imorgon blir det hela 12 grader.

Vi provade ett nytt matställe idag. Det ligger i närheten av vår lägenhet. Tro det eller ej, det fanns en anställd som kunde engelska! Underbart! Efter maten blev det gymmet nu är vi hemma igen. Klockan är redan 23.00. Jag har hunnit skypa med Ellen, mamma och pappa. Så nu blir det lite film och snacks. Efter många om och men så har vi förhoppningsvis fått tag i ätbara popcorn.

Jag trodde att torkade majskärnor skulle finnas överallt. Och riskakor. Men nej! Jag kan ha haft otur men inte sett något av det. Vi hittade micro popcorn förra veckan. Tyvärr var det de äckligaste popcornen jag smakat. Det hade "godis" smak. Jakten har fortskridit. Caramell popcorn, choklad popcorn, jordgubbs popcorn.. listan över smaksättningar kan göras lång. Men idag lyckades vi i alla fall hitta något som vi tror är "vanliga" smörpopcorn. "Vanlig vanliga" popcorn har vi inte hittat än. Håller tummarna för att det vi fått tag på går att äta. Annars får jag väl hålla mig till importerade Skittles. Måste kila!

Puss o kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0