Resfeber?

Det pirrar i magen när jag tanken faller på att hemresan närmar sig. Nu har vi enbart tre nätter kvar i Shanghai. Stundtals har tiden rusat iväg, men ibland har den stått helt stilla. Men jag ser fram emot att komma hem, för det är så mycket att se fram emot. Lägenhet, examen, börja jobba (läs "bli vuxen"), många underbara stunder med mina fina vänner, familj och min kärlek. Förhoppningsvis lite fler resor med. 
 
Vår tid i Kina har givit oss perspektiv på saker och ting, så även lärdom om ett annorlunda folk och kultur än vad vi är vana vid. Att någon där hemma ska förstå hur livet i Kina har varit är inget jag förväntar mig, snarare tror jag tvärt om. Det går (nog) inte att riktigt förstå om det inte är något man själv upplevt. Jag hade tankar om hur Kina skulle vara innan jag kom hit - något erfarenheter ändrade på många punkter. Vi har upplevt så mycket här, både bra och dåliga saker, men mest av allt vill jag lyfta fram vilka härliga människor vi träffat - fina vänner (!).
 
Nej, nu måste jag hjälpa till med packningen lite :)
 
Puss och kram,
Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0