Varför inte?



Shanghai, varför är du inte mer som Hong Kong?

..i Hong Kong finns till och med riktig Redbull,
inte som den fjantiga vitaminjuicen som Redbull är här i Shanghai.
Ni vet ju hur beroende jag var av Redbull förut? I'm not anymore.

Det var lycka att hitta öronproppar (nej, helt ärligt, de enda öronproppar jag hittat i Shanghai var på ett apotek, men endast som travelling kit där det endast fanns ett par öronproppar. Jag menar, vem är så korkad att köpa ett par öronproppar för 15 RMB? Jag sover med det dagligen. Det hade blivit dyrt..

Samma sak med nässpray. Otrivin - ja tack! Här i Shanghai har de endast inhemska grejer som ansiktet nästan faller sönder av.
Inte alls bra!

Räddaren i nöden var ju självklart Strepsils som jag köpte med mig hem. Enda effektiva mot halsont (well, kanske Bafucin med,
men det finns inte heller i Shanghai).

Shanghai - lev i nuet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0