Huaihai Rd.


Det känns som att vi mer eller mindre alltid hamnar på Huaihai Road varje helg. Igår blev det ett långkörarpass på gymmet, vilket kändes grymt skönt efter att ha lagt träning på is en vecka pga. den där dumma förkylningen. Men igår blev det äntligen träning i alla fall! Jag vill ha tillbaka min kondition och kunna springa hur långt som helst - I'll get there! Redan veckan som kommer kör jag igång med mer träning. Wonderful!

Well, tillbaka till igår. Efter gymmet drog jag till Yandang Lu och fixade naglarna på ett ställe där, L.J. Nails. Om jag ska vara ärlig tror jag dock att de tog ett högre pris från mig för att jag var utlänning. Så typiskt Kina. De hade en stor prislista uppe på dörren, men när jag kommer in så säger de att priserna stigit och tar fram en liten prislista som stått gömd i receptionen. Men vad gör man? Hade detta hänt i Sverige så hade det, likt jag och Anna G pratat om, blivit ett jäkla liv i media. Här är det helt accepterat att göra så. Det märkte jag också av när vi skulle boka vinstresan, och de frågar "vilken nationalitet är du?". Varför ska det spela någon roll tänkte jag. Så jag frågade en kines på praktiken varför de undrar det och fick svaret att de helt enkelt har olika priser beroende på om man är kines eller utlänning. Men som sagt, vad gör man?


Naglarna blev väl okej, dock inte helt vad jag var ute efter, men gav upp efter en stunds diskuterande med dem, eftersom de kunde begränsad engelska. Whatever. Efter det köpte jag och Marcus lite nya filmer, gick och åt på ett ställe som inte var det bästa jag ätit direkt, sedan tog vi en promenix ner mot K. Wah Centre hållet, innan det blev dags att gå hemåt genom Fuxing Park. Väl hemma tittade vi klart på "Svensson Svensson - I nöd och Lust", och slängde i en annan film efter det. Som vanligt kunde jag knappt hålla ögonen öppna. Denna soffa är ett sömnpiller!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0